close

Banana Chocolate Scone 030110 

 

Banana chocolate muffin 03012010

 

在天拿。公看到的配方。

好吧!就作為2010 的第一炮吧!

好吃不好吃,我不理了! (因為是清理我家有剩的香蕉為實。不過…媽媽拆訴我做得太多和banana chocolate 的點心了!)我看一下,也是啊!真的不好意思起來。

好吧。下一次就不要做這個有關的…

也不要買香蕉就好!

不過…chocolate 的…應該滿難不做吧?

 

這次做是因為聖誕是跟朋友約好hot pot 的。不過因為病了所以取消。現在補辦我當然要做一些。送出去啊!(也順便清理香蕉嘛…)

 

一共做了16pcs, tart 型的 muffin。面我灑了一些之前做 non-baked cheese cake 剩下的餅底。是ready mix來的。可是失敗了。唉!不能為我2009 點心最後一道變得美滿一點。

 

沒關系,2010 再繼續!

 

我想做麵包嘛…沒麵粉。家還有很多料…0.0

 

Banana chocolate muffin

 

Muffin shape 16pcs

 

Cake flour 1 cup

Wheat flour 1/2 cup

Sugar 1/2 cup

Coco drinks powder 1/4 cup (you can use coco powder if you want, but it may need to add more sugar)

Bp 1T

Salt 1/3t

Mashed banana 1 1/3 cup (I have used 5 bananas..)

Cooking oil 1/3 cup (at the beginning I was wondering whether I should use butter or cooking oil)

Egg 1

Crumble (this is additional one, you can skip this)

Chocolate chips (I use chopped compound chocolate)

 

Shift all flour

Add in mashed banana, oil and egg (or you can mix all the fluid and add into dried ones)

When the dough is almost ready, add in chocolate chips.

Divide into mould and add some crumble on top

180C 35mins (actually I should use 200C base on the receipt).

 

我還沒有吃過的!只是放涼後就包好送朋友!

我只是覺得…這樣就用了5pcs 香蕉…實在有點多!

雖然,有些壞掉的我都去掉…但這樣子,還是用了很多香蕉吧?

 

啊!!又想起了日本之行,很想去啊~~~~~~

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    lungyee 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()